Velkommen til Stjerneby!

Oplevelsesbaseret læring tilegnet skoler

STEM x KREATIV SCENE: Stjerneby bygger på metoder man arbejder med indenfor videnskaben og kreative processer i et læringsforløb med fokus på musik/lyd-produktion, videnskabsproces, teknologiforståelse, formidling og fællesskab! Med andre ord: Videnskab, teknologi og kreativ produktion i samspil!

Projektets ’elektronauter’ (undervisere) omdanner klasselokalet til en rumstation med elektronisk lydudstyr, som sender klassen afsted på faglig og fantasifuld rumrejse med science-tematik i samspil med eksempelvis dansk-, musik- og naturfag. Projektet afsluttes med emnebaseret popsang,  podcast og danseperformance evt. tilkoblet programmering og modellering (makerspace) i en showcase i samarbejde med videnscentre og lokal kulturscene.

Stjerneby skræddersyr gerne forløb med kreative vinkler som didaktisk tilgang til temaer og læringsmål, som der konkret arbejdes med inden for science-området (natur/teknik, fysik etc). Vi kommer ind på musik som fysik (mekanismer) ift. til fundamentale begreber om bølger, frekvens, bølgelængde, spektral-opløsning m.m. 

Nyt forløb:  I forbindelse med at 2020 er 200-året for H. C. Ørsteds opdagelse af elektromagnetisme, tilbydes et ‘Strøm til Ørsted’-forløb med en lidt anderledes vinkel på den verdensberømte dansker! Et skabende værksted som helt i Ørsteds ånd har vægt på tværfaglige samspil mellem naturvidenskab og kulturscene.

Varighed & ønsker: Værksteder kan altid sammensættes og applikeres efter ønsker og læringsmål i forløb eksempelvis i en periode bestående af 4 workshopdage á 2 timer + showcase – alt i alt 10 timers forløb inklusiv showcase.

Se film fra Stjerneby-forløbRejsen til Mars, Voyager og Vores Planet

Download folder:


Tilbagemeldinger:

‘Stjerneby var så fint, og børn og forældre fra klassen var så glade’ / Elizabeth Grey (lærer, 3. kl. Dansborgskolen)

‘Det er så spændende! Vi vil meget gerne mere! ‘/ Nicolai Vinkel (lærer, 7. kl. Risbjergskolen)

’Tak for det, det var mægtigt, en fantastisk oplevelse for klassen!’/ Camilla Ginnerup (lærer, 4. kl. Langhøjskolen)

‘Tak for et rigtig fint forløb, vi havde en flok virkelig glade elever, der både var kåde og tilfredse. En fornøjelse at være med!’ / Ida Roholm (lærer, 7. kl. Vigerslev Alle Skole)

‘Super oplevelse at være med, eleverne fik ny viden og teknologiske færdigheder via projektets kreative vinkler og input´ / Maria Bøgelund (lærer, 8. kl. Skolen i Sydhavnen)