Velkommen til Stjerneby!

Oplevelsesbaseret læring tilegnet skoler.

Stjerneby bygger på de metoder man arbejder med indenfor videnskaben og kreative processer i læringsforløb med fokus på musikproduktion, videnskabsproces, teknologiforståelse, formidling og fællesskab! Med andre ord: Videnskabelig metode, teknologiproces og kreativ produktion i samspil!

Projektets ’elektronauter’ (undervisere) omdanner klasselokalet til en rumstation med elektronisk lydudstyr, som sender klassen afsted på faglig og fantasifuld rumrejse med science-tematik i samspil med eksempelvis dansk-, musik- og naturfag. Projektet afsluttes med tematisk popsang,  podcast og performance evt. tilkoblet scratch-programmering/visuals og danseshow i en showcase i samarbejde med videnscentre og lokale kulturscener.

Stjerneby skræddersyr gerne forløb med kreative vinkler som didaktisk tilgang til temaer og læringsmål, som der konkret arbejdes med inden for science-området (natur/teknik, fysik etc). Vi kommer osse ind på musik som fysik (mekanismer) ift. til fundamentale begreber om bølger, frekvens, bølgelængde, spektral-opløsning m.m. 

Varighed & ønsker: Værksteder kan altid sammensættes og applikeres efter ønsker og læringsmål i forløb eksempelvis i en periode bestående af 4 workshopdage á 2 timer + showcase – alt i alt 10 timers forløb inklusiv showcase.

Se film fra forløbRejsen til Mars, Voyager og Vores Planet

Download folder:


Tilbagemeldinger:

‘Stjerneby var så fint, og børn og forældre fra klassen var så glade’ / Elizabeth Grey (lærer, 3. kl. Dansborgskolen)

‘Det er så spændende! Vi vil meget gerne mere! ‘/ Nicolai Vinkel (lærer, 7. kl. Risbjergskolen)

’Tak for det, det var mægtigt, en fantastisk oplevelse for klassen!’/ Camilla Ginnerup (lærer, 4. kl. Langhøjskolen)

‘Tak for et rigtig fint forløb, vi havde en flok virkelig glade elever, der både var kåde og tilfredse. En fornøjelse at være med!’ / Ida Roholm (lærer, 7. kl. Vigerslev Alle Skole)

‘Super oplevelse at være med, eleverne fik ny viden og teknologiske færdigheder via projektets kreative vinkler og input´ / Maria Bøgelund (lærer, 8. kl. Skolen i Sydhavnen)