Velkommen til Stjerneby!

Oplevelsesbaseret læring tilegnet skoler.

Stjerneby bygger på de metoder man arbejder med indenfor videnskaben og kreative processer i læringsforløb med fokus på musikproduktion, videnskabsproces, teknologiforståelse, formidling og fællesskab! Med andre ord: Videnskabelig metode, teknologiproces og kreativ produktion i samspil!

Projektets ’elektronauter’ (undervisere) omdanner klasselokalet til en rumstation med elektronisk lydudstyr, som sender klassen afsted på faglig og fantasifuld rumrejse med science-tematik i samspil med eksempelvis dansk-, musik- og naturfag. Projektet afsluttes med tematisk popsang,  podcast og performance evt. tilkoblet scratch-programmering/visuals og danseshow i en showcase i samarbejde med videnscentre og lokale kulturscener.

Varighed & ønsker: Værksteder kan altid sammensættes og applikeres efter ønsker og læringsmål i forløb eksempelvis i en periode bestående af 4 workshopdage á 2 timer + showcase – alt i alt 10 timers forløb inklusiv showcase.

Se film fra forløbRejsen til Mars,  Voyagers og Vores Planet

Download folder:

Tilbagemeldinger:

‘Stjerneby var så fint, og børn og forældre fra klassen var så glade’

Elizabeth Grey (lærer, 3. kl. Dansborgskolen)

 

‘Det er så spændende! Vi vil meget gerne mere! ‘

Nicolai Vinkel (lærer, 7. kl. Risbjergskolen)

 

’Tak for det, det var mægtigt, en fantastisk oplevelse for klassen!’

Camilla Ginnerup (lærer, 4. kl. Langhøjskolen)

 

‘Tak for et rigtig fint forløb, vi havde en flok virkelig glade elever, der både var kåde og tilfredse. En fornøjelse at være med!’

Ida Roholm (lærer, 7. kl. Vigerslev Alle Skole)