STJERNEBY

VELKOMMEN TIL STJERNEBY

Oplevelsesbaseret læring tilegnet skoler

SCIENCE

Læringsforløb Stjerneby, bygger på metoder man både arbejder med inden for videnskaben og kreative processer. Det temabaserede forløb har fokus på musik/lyd-produktion, videnskabsproces, teknologiforståelse, formidling og fællesskab! Kort fortalt: STEM x kreativ scene, videnskab og æstetisk praksis i samspil.

LÆRINGSBRO

Projektets ’elektronauter’ (undervisere) omdanner klasselokalet til Stjerneby med bl.a. elektronisk lydudstyr, som sender klassen ud på en både faglig og fantasifuld rejse med science-tematik i samspil med eksempelvis dansk-, musik- og naturfag. Projektet afsluttes med emnebaseret popsang,  podcast og performance (dans) evt. tilkoblet visuals programmeret og produceret af eleverne selv i en showcase i samarbejde med videnscentre og lokal kulturscene.

LÆRINGSMÅL

 Stjerneby skræddersyr forløb med kreative vinkler som didaktisk tilgang til temaer, metoder og læringsmål, som der konkret arbejdes med inden for science-området (natur/teknik, fysik, modellering, engineering proces design etc.). Vi tilkobler også gerne øvelser og læring ift. musik som fysik (mekanismer) med fokus på fundamentale begreber om bølger, frekvens, bølgelængde, spektral-opløsning m.m. 

Lyder det godt, så tøv ikke med at kontakte mig til en uforpligtende samtale..

STJERNEBY tilbyder forløb om hhv. ‘Vores Planet’ via FN-verdensmål og ‘Rejsen til Mars’ samt Voyager-rejse med ‘Postkort fra Klassen’ ombord ud til stjernerne. Vi tilbyder også ‘Strøm til Ørsted’ om den danske stjernevidenskabsmand H.C. Ørsted.

DOWNLOAD FOLDER:

Tilbagemeldinger:

‘Stjerneby var så fint, og børn og forældre fra klassen var så glade’ 

Elizabeth Grey (lærer, 3. kl. Dansborgskolen)

‘Tak for indbydelsen til at deltage i Stjerneby; det var en fornøjelse at deltage!’ 

Morten Bo Madsen (Astrofysiker, Niels Bohr Institutet)

’Tak for det, det var mægtigt, en fantastisk oplevelse for klassen!’

Camilla Ginnerup (lærer, 4. kl. Langhøjskolen)

‘Tak for et rigtig fint forløb, vi havde en flok virkelig glade elever, der både var kåde og tilfredse. En fornøjelse at være med!’ 

Ida Roholm (lærer, 7. kl. Vigerslev Allé Skole)

‘Super oplevelse at være med, eleverne fik ny viden og teknologiske færdigheder via projektets kreative vinkler og input´ 

Maria Bøgelund (lærer, 8. kl. Skolen i Sydhavnen)

Stor oplevelse og meget inspirerende at være med til!’ 

Thorbjørn Thorslund (lærer, 5. kl. Frederik Barfods Skole)

‘Tak for Ørsted-forløbet som både elever og lærere har nydt!’ 

Afdelingsleder Anne Skytte, (Kildegaard Privatskole)

‘Super tak for at være med!’ 

Cecilie Nørholm (Astrofysiker, Planetarium)

‘Det er så spændende! Vi vil meget gerne mere! ‘

Nicolai Vinkel (lærer, 7. kl. Risbjergskolen)

‘Det var en god oplevelse igen at være med til et Stjerneby-arrangement!’

Michael Linden-Vørnle (Astrofysiker, DTU Space)

Medvirkende skoler siden 2018:

Løjtegaardsskolen, Dansborgskolen, Risbjergskolen, Frydenhøjskolen, Langhøjskolen, Vigerslev Allé Skole, Ellebjerg Skole, Skolen i  Sydhavnen, Frederik Barfods Skole, Islands Brygge Skole, Hvidovre Produktionsskole, Hvidovre Gymnasium, Kildegaard Privatskole, Korsvejens Skole.

Referencer

Ydelser

Musik & science